9 netradičních rad, jak žít zdravě

Jestli už máte po krk doporučení, abyste jedli více zeleniny, pili méně vína, cvičili s větším nasazením a přestali sledovat ručičku váhy, protože už to lupení nemůžete ani vidět;

  • víno je přece ovoce;
  • jste si přečetli o důležitosti regenerace;
  • čísla na váze jsou pořád milosrdnější než ta, která tvoří zůstatek vašeho bankovního účtu;

tak se možná s chutí inspirujete některou z mých dnešních neobvyklých rad, týkajících se zdravého životního stylu.

1.  Když sníte větší porci teď, nepřejíte se za chvíli.

Určitě to znáte – dietní oběd, jen pár listů salátu a k tomu tři sousta celozrnné bagety. A hodinu na to ztratíte sebekontrolu při střetu s koblihou. Odborníci mají jasné vysvětlení – malá dávka sacharidů nás nezasytí, dojde ale ke krátkodobému nárůstu hladiny cukru v krvi, jeho následnému rychlému poklesu a s ním se pojí těžko zvládnutelná chuť k jídlu. Mnohem lépe uděláte, když si dáte vyváženou, dostatečně velkou porci jídla k obědu – nejlépe kombinaci bílkovin, komplexních sacharidů a zdravých tuků. Budete se cítit nasycení ještě několik hodin poté, tím pádem nemá kobliha nejmenší šanci a z hlediska celodenního kalorického příjmu jste jasně na stupíncích vítězů.

2. Odpolední únavu vyřešíte kávou a….malým šlofíkem.

Dopřejte si šálek kávy a hned vzápětí 20 minutovou pauzičku (tzv. coffee nap). Jestli se vám povede na chvíli zavřít oči a zdřímnout si, tím líp. Po necelé půlhodince budete ve formě, s jasnou myslí, připravení podávat skvělé výkony. Jakmile totiž nastoupí účinek kofeinu, nastartují se vaše schopnosti (fyzické i mentální) a díky předchozímu odpočinku, máte ideální předpoklady zvládnout i ten nejnáročnější den.

3. Po dietních limonádách nezhubnete.

Ty otřepané rady, že máte pít nejlépe vodu nebo neslazené čaje, jsou přece jenom cenné. Renomovaní odborníci jasně prokázali, že konzumace tzv. dietních nápojů vede u většiny lidí k navýšení kalorického příjmu v průběhu dne. Kalorie, které si v limonádě odpustíte a maskujete je umělým sladidlem, si tělo „vyžádá“ o něco později – na just, abyste si nemysleli, že ho oblbnete nějakou chemií.

4. Nezahánějte únavu energetických nápoji.

Zůstaňte věrní oblíbené kávě. Proč? Energetické nápoje obsahují mnohdy až pětkrát více kofeinu než káva, což je sice na první pohled zajímavé, ale u mnoha lidí dochází po takové dávce k celé řadě nežádoucích účinků. Objevuje se nervozita, vznětlivost, bušení srdce atd. Navíc jde často o souhrn působení několika různých stimulantů a k nim musíte připočítat také až 50 gramů cukru. Snadno se tedy stane, že v jednu chvíli budete jako tryskomyš, abyste se vzápětí proměnili v lenochoda, protože po jednorázovém navýšení hladiny cukru přichází nezvladatelný útlum.

5. Nenechte se ukolébat nápisy „nízkotučný“, „se sníženým obsahem cukru“ nebo „light“.

Lidé si obvykle myslí, že právě tyhle produkty mají méně kalorií než jejich tradiční verze. Ale nemusí to být vždycky pravda. Stačí, aby výrobce nahradil chybějící tuky nějakými sacharidy – ve většině případů obyčejným cukrem. „Snížený“ ještě neznamená nízký a „light“ verze není zákonitě synonymem zdraví. Bez čtení celých etiket to fakt nepůjde.

6. Dodejte si energii tím, že ji vydáte.

Že máte po celodenní honičce chuť tak akorát na sprint ke gauči? Pak ale zachumláni pod dekou a obklopeni mizernou náladou riskujete, že vaše další kroky povedou k ledničce. A nejspíš od ní neodejdete s miskou nakrájené zeleniny.
Zkuste na únavu vyzrát pohybem. Stačí 30 minut nějaké fyzické aktivity, i kdyby mělo jít o svižnou procházku na čerstvém vzduchu. Protáhnete se, přijdete na jiné myšlenky a uvidíte, že vám po návratu domů bude líp. Skvěle funguje třeba i jogging, jízda na bruslích a další sporty – hlavně by vás to ale mělo bavit.

7. Zlepšete partnerské vztahy tím, že spolu budete trávit méně času.

Pozor – tohle není doporučení pro víkendová manželství, ani pro páry, jejichž pracovní den trvá 15 hodin.
Tohle je rada pro vztahy více méně tradiční, nijak zvlášť čerstvé – spíše takové, do kterých se vkrádá stereotyp, takže „ji“ už tak neuchvacuje jeho podmanivý pohled, ale tiše supí, když najde u postele v ložnici další smotek špinavých ponožek a nátělníků, zatímco „on“ přestává obdivovat bujné kadeře na její hlavě, ale zcela hnidopišsky řeší těch pár vlasů na podlaze v koupelně.
V tuhle chvíli nastupuje řešení Josefa Tkalouna z populárního snímku Vratné láhve: „Já jsem vítací typ….aby mohlo bejt vítání, musí bejt napřed loučení.“
Dost možná prospěje i vám, když jeden či dva večery v týdnu půjde ona na jógu nebo keramiku a on na squash (a na pivo) nebo prostě na pivo.

8. Pijte čokoládové mléko.

Asi bych měla dodat – po cvičení. Ale i tak, konečně je tu doporučení, abychom se vrhli na něco čokoládového. Bez ohledu na to, kolik je dnes na trhu speciálních doplňků výživy, na slovo vzatí odborníci se shodují, že konzumace čokoládového mléka po fyzickém výkonu představuje ideální způsob, jak doplnit bílkoviny, tekutiny, elektrolyty, sacharidy a ještě si navíc pochutnat.

Rada pro ženy:

9. Vysoké podpatky a lepší sex

Ne, nejde o klišé, že když budete nosit boty jako Carrie Bradshaw ze Sexu ve městě, ulovíte na ně pana Božského a ten pak…
Ačkoliv na tom může být jistě něco pravdy, zůstaneme u vědecky podložených poznatků. Italská uroložka Maria Carruto totiž zjistila, že nošením podpatků ženy nejenom zpevní svaly na nohou, ale současně posilují i pánevní svalstvo, včetně svalů, které se aktivně podílí na orgasmu.
Katka G.

Podobné články

Přidat komentář