Diety ze zámoří

Diet přicházejících k nám ze zámoří je velké množství. Jak ale poznat, která je pro vás opravdu vhodná a nenaruší správnou funkci vašeho metabolismu? Na některé z nejznámějších diet holywoodských hvězd se podíváme a posoudíme je.

Atkinsonova dieta

Tato dieta je založená na omezené konzumaci sacharidů (20 gramů denně) a zvýšeném příjmu bílkovin. Pečiva se tedy jen tak nedočkáte, ale masa si užijete v hojném množství. Zvýšený příjem bílkovin a tuků způsobuje, že při hubnutí nepociťujete hlad. Motivací mohou být počáteční dobré výsledky diety, které však bývají důsledkem ztráty zadržované vody. Malé příjmy sacharidů vedou k potlačení sekrece inzulinu a neukládání tuků ve větším množství.

Hodnocení

Obecně tuto dietu doporučit nelze. Zvýšený podíl živočišných produktů s vyšším podílem tuků může vést k mnohým zdravotním komplikacím. Mimo jiné si tímto stravováním můžete přivodit aterosklerozu, nebo přetížení ledvin.

Zónová dieta

Základem této diety je správný příjem bílkovin, sacharidů a tuků. Tento způsob hubnutí se snaží o dosažení tzv. zóny, což je ideální fyzický i duševní stav těla. Denně je nutné sníst 5 až 6 menších porcí jídla, přičemž si musíte kontrolovat poměr stravy (bílkoviny 30%, tuky 30%, sacharidy 40%. Oběd by měl mít maximálně 2000 kj a svačina by neměla přesáhnout 450 kj.

Hodnocení

Tuto dietu doporučit lze. Poměr denních chodů splňuje odborná doporučení pro redukci váhy. Podstata diety této diety tkví ve sníženém příjmu sacharidů a pravidelné stravě.

Dieta podle krevních skupin

Podle amerického lékaře Petera D’Adama jsou lidé náchylní k chorobám v závislosti na své krevní skupině, která je také vodítkem k správné skladbě stravy a cvičení. Každá krevní skupina má tedy svůj povolený a zakázaný seznam potravin.

Hodnocení

Tato dieta není v dnešní době brána příliš seriózně. Plusem je, že se díky ní lidé často lépe zamyslí nad tím, které potraviny jim vyhovují, což má často za následek snížení energetického příjmu. Jídelníček je ale u některých skupin naprosto nevyvážený, někdy je doporučováno více bílkovin, jindy zase sacharidů, pro někoho mají být tabu mléčné výrobky, což ale může pro tělo znamenat nedostatek vápníku.

Paleo dieta

Zastánci této diety jsou přesvědčení, že lidské trávení ještě není uzpůsobené moderní skladbě stravy a konzervantům v ní obsažené. Při dodržování této diety jíte pouze to, co jedli lidé v době paleolitu. Jedná se tedy o potraviny, které se daly získat lovem a sběrem. Patří sem maso, ořechy, zelenina, ovoce, vejce.

Hodnocení

Paleo dieta je založená na zajímavé myšlence, na druhou stranu její jídelníček je značně omezený a tedy pro tělo ne úplně přirozený. Z paleo diety si můžete odnést zdravou nechuť k většímu množství soli a cukru, na druhou stranu její striktní dodržování může vést k velkému deficitu vápníku a bez opravdu promyšleného jídelníčku i k jednotvárné stravě.

Přidat komentář